Ernst och sockerkaka

ernstsockerkaka

Ernst var med i köket när jag bakade en lite nyttigare sockerkaka.
Ernst är min husgud och från samma stad som jag. Har man en Ernst i köket kan inget gå fel.
Nog pratat, till receptet behövs:

2 ägg
1 dl socker
1 dl kesella
2 dl fullkornsvetemjöl
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 tsk citronarom, finns på ica bla fr Dr Oetker (går bra med pressadcitron också)
Lite smör och ströbröd till formen.

Vispa ägg + socker poröst. Blanda i kesellan och vispa in. Sikta i mjöl och resterande torra ingredienser. Droppa i citronaromen sist.
Häll upp i sockerkaksform. In i ugnen ca 25 min på 200 grader.

Yummy och Ernst blir också glad av en bit.
Tips: rosta en sockerkaksskiva och servera med vaniljyoghurt eller glass+ några bär. Enkel och smarrig dessert om man står där utan idéer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0