Emmas Müsli & Grötblandning



I vårt hushåll äts mycket Müsli och gröt. Vi brukar blanda i ordning egna blandningar efter humör.
Idag gjordes en basmüsli och en grötblandning med olika torkade bär/frukter.
Brukar blanda olika gryn, fullkornshavregryn, Axa grynblandning med råg, linfrön, solroskärnor/pumpakärnor,
vetekli, bovetegryn.
Kanel för smaken och honung ringlar jag över för lite sötma och några skvättar neutral matolja, in i ugn o rosta ca 10min på 250 grader.
Superenkelt.
Då det råder skilda åsikter om torkadebär/frukter har jag bara i dem i bland och i min grötblandning, eftersom sambon inte gärna äter gröt. De ger god smak ytterligare.
Blanda på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0