Kardemumma kakor/Flarn



Jag skulle baka havreflarn med Ingefära. Hade ingen ingefära, så gjorde med kardemumma istället, men de blev er fasta i formen och mer sega i och med att jag hade i honung. Så jag kallar dem Kardemummakakor istället.

ca 15 st

75 g smör
0,5 dl socker
2 msk honung
0, 5 dl rågsikt
1 dl havregryn
1 tsk vaniljsocker
2 tsk mald kardemumma
(1 finriven liten morot)


Smält smöret och honungen tillsammans, häll över de torra ingredienserna och rör ihop. Klicka ut smeten i jämnstora klickar på bakplåtsklädd plåt. Grädda i ungefär 10 min i 200 grader.
Kakorna blev smaskiga till en kopp te, kan tänka mig att de passar finfint med glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0