Deceptively Delicious

deceptively delicious
Deceptively Delicious av Jessica Seinfeld. är en supersmart kokbok, med bara nyttiga recept. Alla recept innehåller grönsaks eller fruktpuré. Boken är främst riktad till föräldrar. Men alla som vill prova och leva nyttigt utan att göra allt för stora ändringar på redan lagad mat bör skaffa den här boken. Jag testar många bakrecept på mina förskolebarn och hittills har de inte märkt någon skillnad. Sockret byts ut om honung och som i nedan recept med squash, jag tillsätter alltsom oftast någon puré eller riven frukt/grönsak i mina bakverk/mat.
Puréerna görs som de flesta puréer tillagas. Antingen genom ångkokning av frukten/grönsakerna eller ungnsbakning, tex pumpa och sötpotatis. Gemensamt är att det mixas till len puré med ev lite vatten tillsatt och sedan klickar man i det i iskuppshållaren och fryser in eller förvarar det i kylen i småburkar.
Det går att göra puré av allt. För kräsna vuxna vänner också, min sambo råkar jämnt ut för detta ovetandes dock. Purékuberna från frysen är perfekt att ha i i tex köttfärssåsen, pannkakorna, soppan, pajen grytan och bakverken som sagt.
Blomkål, broccoli, morötter, pumpa, sötpotatis och rödbeta är alla goda och lätta att smälta med i de flesta recept. Testa kladdkaka med rödbeta i eller havregrysngröt med pumpa i.
Boken finns bl.a köpa på adlibris

Kommentarer
Postat av: Monika

Ja, gör det. De var verkligen jättegoda!

2010-11-01 @ 07:57:22
URL: http://kakabaka.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vilka bra tips. :-)

2010-11-02 @ 08:29:53
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Ivana

Oj så bra boktips, tack! :)

2010-11-02 @ 11:46:47
URL: http://ivanalipovac.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0