Sneak peek



Sneek Peek på lite kommande bakning, då jag fått en beställning av en liten pojke som önskar sig en superherocake till sitt kalas. Kan ni gissa vilken det är? Jag var till the English Shop här i Stockholm och köpte den svarta karamellfärgen. Det ska bli en tårta i slutändan är det tänkt, men jag hade bakat minimuffins som jag testgjorde lite svart icing m.m.

Minimuffinsen är gjorda på vanlig sockerkakssmet á la Emma.
 2 ägg
50 g smör
0,5 dl kesella
1 tärning pumpapuré/äppelmos
0,5 dl rörsocker
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 dl rågsikt/fullkornsmjöl
0,5 dl majsmjöl/annat valfritt mjöl

Vispa ägg och socker poröst, tillsätt smält smör och vispa i kesellan. Sikta i de torra ingredienserna och rör runt tills allt rörts in fint. Klicka ut i små muffinsformar.
Grädda ca 10 min i 175 grader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0